6 lipca 2015

Czym dla nas jest młodość?

XIX-wieczna Anglia. Malarz Bazyli Hallward stworzył dzieło swojego życia, czyli portret pewnego młodzieńca zwanego Dorianem Grayem. Był on piękny i niepowtarzalny a, przede wszystkim, młody i niewinny. Całe życie Doriana zmienia się, gdy poznaje lorda Henryka Wottona. On uświadamia mu, że jego młodość przeminie i gdy będzie już stary, będzie cierpiał. Nasz młodzieniec nie chce się z tym zmierzyć. Chciałby, aby jego portret starzał się zamiast niego.  Czy jego życzenie zostanie spełnione? Jeśli chcecie poznać odpowiedź na to pytanie, musicie koniecznie sięgnąć po książkę Oscara Wilde "Portret Doriana Graya".
Moim skromnym zdaniem książka jest warta przeczytania. Przez niektóre fragmenty ciężko było mi przebrnąć, ale byłam dzielna i dałam rade. Cieszę się, że nie odłożyłam tej książki na później. Do przeczytania jej zachęcił mnie film (chociaż jestem zwolennikiem metody najpierw  książka, a następnie ekranizacja), ale mam dobre usprawiedliwienie. Wtedy nie wiedziałam, że jest książka. Z góry uprzedzam, że nie każdy wytrzyma do końca. :-(. Na koniec dodam, że mimo, iż książka ta jest z XIX wieku, to wiele wartości w niej zawartych przetrwało do dziś. Polecam tą książkę wszystkim,  jednak szczególnie osobom, które lubią filozofię.
8.5/10



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz